Als ondernemer kun je niet meer zonder social media als marketingtool. Maar hoe krijg je nou meer likes en fans op facebook, twitter en andere social media platformen die ook nog eens juist met jou zaken willen doen? Hieronder geven we jouw 5 gouden social media tips:

1. Kies voor afwisseling
Wil je je fans op social media blijven boeien en voorkomen dat ze afhaken? Dan is het belangrijk om je berichten te variëren. Niemand wilt alleen maar reclame zien.. Zorg steeds voor verrassende en inspirerende content.

2. Zorg dat jouw berichten steeds bovenaan staan 

Onderzoek wanneer je doelgroep online is, door de reacties op je social mediaberichten en het aantal bezoekers op je website in de gaten te houden. Is jouw doelgroep online in hun vrije tijd of juist onder werktijd? Houd vervolgens rekening met het moment waarop je de content plaatst. Zo zorg je ervoor dat jouw berichten steeds bovenaan staan. Speel gerust met verschillende tijdstippen om het effect te testen.

3. Deel wat interessant is voor jouw doelgroep
Zoals eerder genoemd; Zorg ervoor dat je op social media niet alleen maar pure reclame maakt voor je bedrijf. Af en toe reclame maken is natuurlijk goed, maar zorg voor een goede afwisseling met interessante informatie. Interessante content zorgt namelijk voor waardering bij je volgers op social media. Tevens laat je zien dat je verstand van zaken hebt en weet wat er speelt. Hebben je fans jouw producten of diensten nodig, dan zullen ze eerder bij jou aankloppen.

4. Maak het persoonlijk
Je kunt natuurlijk je nieuwe producten heel zakelijk presenteren via je social media. Je kunt het ook iets persoonlijker maken door te zeggen dat je heel trots bent op de nieuwe producten. Of op een gewonnen prijs, je nieuwe leuke collega of die nieuwe bedrijfsauto met logo (tip: tag dan ook nog even de autodealer en het logobedrijf, vinden zij ook leuk). Of die heerlijke appeltaart laten zien die je van je blije klant hebt gekregen. Beeld zegt daarbij meer dan alleen tekst, dus plaats er zeker een leuke foto bij! Je bedrijf krijgt dan ook een eigen gezicht.

5. Zet aan toe actie
Je wilt ook dat al je online likes en volgers iets van je afnemen. Vergeet daarom niet een ‘call-to-action’ aan het eind van je bericht te zetten. Je wilt tenslotte dat je klanten in actie komen. Maak het je klant daarbij zo makkelijk mogelijk. Vermeld je website bijvoorbeeld met de directe link naar de juiste pagina, zodat hij of zij alleen maar daarop hoeft te klikken en in actie komt.

Een aantal voorbeelden:
– Meer weten? Kijk op www…(directe link naar je website of webshop)
– Profiteer van deze tijdelijke aanbieding en bestel uw favoriete item nu online want op = op!(directe link naar je website of webshop)

Na het lezen van dit artikel hopen we je genoeg social media tips te hebben gegeven om jouw succes te vergroten!

Heb jij zelf nog social media tips? Deel ze gerust! dat is immers de kracht van social media.